Week 2 op de Filipijnen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu Week 2 op de Filipijnen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu

Week 2 op de Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Jordy

30 Mei 2014 | Filipijnen, Calinan

De week begon met het bezoeken van een basisschool om daar een gezellige middag te hebben maar natuurlijk ook om de school te helpen met verschillende kleine klusjes! We hebben een aantal optredens bewonderd van de kinderen en daarna zijn we zelf aan het werk gegaan. We hadden een aantal stoelen geschilderd maar werden al snel uitgenodigd om aan te schuiven aan het buffet.

Na het bezoeken van de basisschool hebben we nog enkele andere stage adressen bezocht. We zijn bij de Rehab langs geweest en hebben daar veel interessante dingen gezien! Het gaat er vooral heel erg streng aantoe. Niet altijd het leuke plaatje dat je verwacht maar wel erg interessant.

Na het bezoeken van de Rehab was het dan weekend en zijn we vertrokken naar Samal, dit is een klein party eiland op 20 minuten van Davao. Bij Samal ligt een klein paradijselijk eilandje genaamd Talikud. We hebben een bootje gehuurd en hebben de hele dag om het eiland heen getold. Alle paradijselijke stranden hebben we gezien en dan ook even aangelegd om lekker te kunnen genieten van het heldere water en de witte bounty stranden. De dag ernaar waren we weer terug op Samal en in de avond hebben we een geweldige schuim/neon party bijgewoond!

Na het weekend begon onze stage bij het weeshuis! Daar zitten ongeveer 20 erg lieve kinderen. We vertelde hun dat we ze in de middag mee zouden nemen om te zwemmen hier in de buurt, dat vonden ze geweldig en konden hun geluk niet op!

De week staat ook vooral in het teken van het jubileumjaar van het ziekenhuis. Aankomende week is het dan ook een groot feest en ik kijk er al naar uit, biertjes, lekker eten en veel karaoke!

• 30 Mei 2014 - 15:37

Sepp:

Klink allemaal leuk en ook wel leerzaam.fijn dat het goed gaat.blijf vooral schrijven,appen en Skype.
    Iedereen de groeten daar.
    Groet Sepp