Kennismaking met de filipijnen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu Kennismaking met de filipijnen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu

Kennismaking met de filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Jordy

17 Mei 2014 | Filipijnen, Calinan

Eindelijk! Na ander halve dag gereis en gewacht te hebben kwam ik dan eindelijk aan in Manilla. Toch een beetje vreemd om opeens je verjaardag te vieren in een onbekend land aan de andere kant van de wereld. Maar het is de locals en de reisgenoten wel gelukt om mij jarig te laten voelen. In de middag maakte we dan voor het eerst kennis met de mensen van het ziekenhuis. Die waren dan ook erg warmhartig en helpen je direct met alles. Toch kregen we een enorme domper te verwerken wanneer we onze verblijf plaats voor het eerst zagen, dit was niet echt wat we hadden verwacht. In de avond hebben we onze eerste echte Filipijnse party meegemaakt. Je moet dan vooral denken aan veel eten, Filipijnse rum en karaoke. En ja ook ik kon er aan geloven, op mijn verjaardag moest ik een liedje kiezen. En dan kies je natuurlijk voor het liedje met de makkelijkste tekst: Bob Marley - No Women no cry maar zelfs met ons drieën was dit geen succes, maar zeker wel van herhaling vatbaar.

We zouden vandaag eigenlijk direct vertrekken naar het rampgebied dat is getroffen door de orkaan. In overleg met Rubilo hebben we besloten om dit op een later tijdstip te doen zodat we eerst uit konden rusten van onze reis. Vandaag hebben we dan ook lekker uit kunnen slapen, of ja uit kunnen slapen dat is zowat onmogelijk hier met de hitte en de weg naast het huisje maar dat is even wennen. Wel gaan we aankomend weekend naar Paradise island op Samal en ik verheug me er nu al op, eindelijk het bekende tropische plaatje wanneer je denkt aan de Filipijnen.

  • 17 Mei 2014 - 14:28

    Joyce Vallen:

    Klinkt super allemaal. Ben benieuwd naar de rest.
    Enjoy!!

  • 17 Mei 2014 - 14:42

    Sepp:

    Klink tof allemaal .en aan de warmte daar wen je wel aan. Doe ze allemaal de groeten.
    Sepp

  • 17 Mei 2014 - 14:47

    Mam:

    Klinkt leuk allemaal.
    Lekker genieten en alles went.
    Groetjes aan iedereen love you.

  • 19 Mei 2014 - 19:27

    Anita Van Dijk:

    Leuk de site waar ben jij nu. Nu krijgen wij in "Holland" echt mee waar je bent en waar je mee bezig bent. Veel plezier daar. Klinkt al goed. Alhoewel je ook een zeer aparte douche had!!!

  • 21 Mei 2014 - 19:18

    Kitty:

    fijn Jordy dat je het naar je zin hebt, natuurlijk even aklimatiseren, dat hoort er bij in een warm land, maar dat gaat best snel, ik vind het leuk je te kunnen volgen, maak er een te gekke tijd van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Kennismaking met de filipijnen
Jordy

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 3354

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Mei 2014 - 25 Juli 2014

Stage in de Filipijnen

Landen bezocht: