Op de helft! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jordy Vallen - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Jordy

21 Juni 2014 | Filipijnen, Calinan

Het is natuurlijk al weer veel te lang geleden sinds mijn laatste reisverslag! Dus ik zal er weer aan moeten geloven.

We zitten inmiddels op de helft en de tijd is echt gevlogen. Dit natuurlijk omdat ik het hier prima naar mijn zin heb, en ze zeggen altijd de tijd gaat snel wanneer je plezier hebt! Ik heb sinds mijn laatste reisverslag alweer heel wat avonturen mee gemaakt. Ook zijn we inmiddels van stage geruild en zitten we tegenwoordig weer in de schoolbanken op het Sint Francis college! Dit is een privéschool in Calinan en dit is ook wel te merken, alles is er goed georganiseerd en de school ziet er goed uit. Dit is wel fijn moet ik zeggen want de leiding van de school heeft duidelijke ideeën en plannen met ons binnen de school. Elke ochtend wanneer je binnenkomt zie je de glimlachen op de gezichten van de kinderen alweer verschijnen, en roepen ze allemaal
In koor 'goodmorning teachers'. Wanneer de leraar aangeeft dat de begroeting goed was kunnen ze gaan zitten. Op deze school geven we presentaties over sport en gezondheid en verzorgen we ook de PE lessen in. Ook proberen we ze wat Nederlands te leren en kennis te laten maken met onze wereld. Andersom gebeurd dit natuurlijk ook!
We lopen hier stage vanaf 8 uur tot 2, korte dagen zul je vast zeggen maar ik kan je verklappen dat je na zo'n dag toch helemaal kapot bent.

Al eerder in dit reisverslag gaf ik aan dat ik alweer vele avonturen heb meegemaakt sinds mijn laatste verslag. Afgelopen weekend zijn we naar Samal gegaan om daar lekker het weekend door te brengen. We wouden eens een nieuw hotel uitproberen, maar eenmaal aangekomen werden we het niet eens over de prijs. geen probleem dan vertrek je hier gewoon naar het volgende hotel! Gelukkig hadden we eerdere uitstapjes op Samal al mensen leren kennen en hoefde we maar te bellen en werd er direct een kamer vrijgemaakt voor ons. Jenny de eigenaar van een grootdeel van het eiland en het Sunset resort waar wij verbleven nodigde ons direct uit om in de avond lekker te komen eten. Totaal niet wetende wat we er ons van moesten voor stellen liepen we naar de private erea van Jenny. Ik kon mijn ogen niet geloven, het was echt prachtig! Een eigen strand met ontelbaar veel palm bomen en niet te vergeten een eigen aapje in de tuin. Het was alsof we in een film leefde. We kregen het lekkerste eten wat we tot nu toe gehad hebben op de Filipijnen. Die avond werden ook de plannen gemaakt voor het weekend, Karen een local die we ook hebben leren kennen op Samal had motoren geregeld voor ons om de volgende dag lekker te kunnen gaan rond touren. Het was geweldig, eenmaal aangekomen bij bestemming gingen we lekker duiken. Mijn eerste keer maar ik keek er al heel lang naar uit. Het was echt prachtig, overal waar je keek zag je koraal en visjes in alle kleuren van de regenboog. Na het duiken heeft Karen ons meegenomen naar een mooie cliff. Ja hoor hier moesten we natuurlijk vanaf springen. Makkelijker gezegd dan gedaan want het was toch wel zo'n 30 meter hoog! Maar we sprongen en hoe! Eenmaal uit het water zat ik al onder de blauwen plekken van de sprong, maar de adrenaline gierde nog door onze lichamen. Na het cliffjumpen hebben we nog wat rond gereden over het prachtige eiland en keerde we terug naar Sunset resort. De volgende dag moesten we natuurlijk wel even bijkomen en sliepen we lekker uit. Het was een top weekend en zeker van herhaling vatbaar!

Vandaag is ook de dag dat we eindelijk verhuizen naar een ander huisje! Dit huisje is stukken groter en hier heb je eindelijk de douche en de wc voor jezelf.

• 21 Juni 2014 - 10:10

Kitty Kivits:

heb je gister even gezien op skype, helemaal top hoe je er uit ziet, geweldig en dan
    dan die grote glimlach, fantastisch Jordy, blijf gezond en maak er er verder nog een mooie tijd van

• 21 Juni 2014 - 13:32

Sepp En Mam:

Leuk verslaag.
    Maar det wiste weej al allemaol.
    Maar Zoë kenne angere auch meej geniete van dien avonture.
    Doot nog maar fein geniete.